عطر غذا های ایرانی در قلب نیویورک

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سرآشپز نسرین رجالی در رستوران خود واقع در منطقه کویینز آمریکا غذا هایی از سرتاسر زادگاهش ایران از جمله فسنجان سرو می نماید. از جمله فسنجان، خورشت مرغ شیرین و ترش با دانه های انار.

عطر غذا های ایرانی در قلب نیویورک

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگار نیویورکر نوشت: اخیراً در شام، یکی از دوستان ایرانی آمریکایی به من اصطلاحی به فارسی یاد داد: لباس پلوخوری، که در اصل به معنای برترین لباس است. باید کراوات سیاه می پوشیدیم، با توجه به اینکه چقدر برنج روی میز جلوی ما در آشپزخانه نسرین، یک رستوران ایرانی نو در مرکز شهر انباشته شده بود.

نسرین رجالی، یک پناهنده ایرانی که در سال 2016 به وسیله ترکیه به منطقه کویینز در شهر نیویورک آمریکا نقل مکان کرد، قبل از افتتاح رستوران خود در ماه گذشته، با یک سری پاپ آپ - که غذا های سنتی را از سراسر کشورش سرو می کرد - طرفدارانی به دست آورد.

چند تا از بشقاب هایی که سفارش دادیم از قسمتی از منو با عنوان چلو خورش یا خورش با برنج بود. خورش قورمه سبزی، یک خورش سبز جنگلی که با تکه های لطیف گوشت گاو، لوبیا، سبزی سرخ شده، شنبلیله و لیموترش خشک شده درست می گردد، با یک بشقاب جداگانه برنج، لایه بالایی دانه ها با رنگ نارنجی زعفران تزئین شده بود. بعلاوه یک مربع کوچک ته دیگ به عنوان تزئین روی آن وجود داشت. برای غذایی به نام زرشک پلو با مرغ، برنج غالب بود: پای مرغ را که در زعفران و گوجه پخته شده، زیر برنج مزین به زرشک ترش دفن شده بود، مثل یاقوت سرخ، تکه پسته، خلال بادام، زعفران و ته دیگ.

برنج - همراه با فلفل و گوجه فرنگی کبابی، پیاز قرمز خام و ریحان تازه - نیز با کباب های منو همراه بود: کوبیده که از ترکیب گوشت بره و گوشت گاو درست می گردد و تکه های آبدار مرغ بدون استخوان که در زعفران و آب لیمو ترش شده است. مخلوط برنج با ماست فوق العاده بود. ماست موسیر غلیظ تر و ترش تر که با موسیر ایرانی و دانه سیاهدانه درست می شد و ماست خیار شیرین تر با خیار، کشمش، تخمه آفتابگردان، نعناع خشک و گلبرگ های گل رز خشک شده بود. برای دلمه برگ موی عالی نسرین که طبق دستور مادرش درست می نماید، برنج را با نخود زرد، زرشک، ترخون، ریحان، گشنیز و پیاز در برگ های انگور پیچیده، در ملاس انار دم نموده و گرم سرو می کردند.

غذا های بدون برنج نیز وجود داشت، از جمله کوکو سبزی - که گاهی اوقات به فریتاتا تشبیه می گردد، اما می توان آن را به عنوان یک انبوه سبزی (شوید، گشنیز، جعفری) که با زرشک، سیر و گردو ترکیب شده و کمی کنار هم نگه داشت توصیف کرد. تخم مرغ - و میرزا قاسمی، یک غذای خوشمزه با بادمجان و گوجه فرنگی که روی آن یک تخم مرغ سرخ شده و همراه با نان تخت تازه پخته شده است.

بیشتر مشتریان لباس پلوخوری نمی پوشیدند. اما اتاق غذاخوری با دیوار های مرمری، در طبقه دوم یک خانه شهری با قدمت یک قرن با تشریفات خاصی آراسته شده است که شایسته حفظ این غذا های باستانی و ماندگار است.

منبع: فرارو

به "عطر غذا های ایرانی در قلب نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطر غذا های ایرانی در قلب نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید