فضای مجازی موجب بیشتر دیده شدن کتاب های تالیفی شده است

به گزارش بهترین عینک آفتابی، یونس سخاوت، نایب رئیس گروه تخصصی چندرسانه ای فرهنگستان هنر و نویسنده کتاب هنر هوش مصنوعی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، در خصوص معرفی کتاب تازه به چاپ رسیده ، گفت: در سال های اخیر، هوش مصنوعی به تقویت وسیع توانایی های انسانی منجر شده و توانسته است داده های پیچیده را به بینشی تبدیل کند که می تواند در حل مسأله به انسان یاری کند.

فضای مجازی موجب بیشتر دیده شدن کتاب های تالیفی شده است

وی با اشاره به راهگشایی هوش مصنوعی در موضوعات مهم زندگی بشری اضافه نمود: هوش مصنوعی توانسته کیفیت زندگی انسان ها را بهبود ببخشد و یاری کند تا درک تازهی از معنای رابطه انسان و ماشین داشته باشیم. این رابطه نه در تقابل با انسان، بلکه در همکاری انسان و ماشین است.

سخاوت با اشاره به اینکه در کتاب هنر هوش مصنوعی به موضوعاتی درباره اینکه آیا هوش مصنوعی و به طور کلی ماشین، می تواند خلاق باشد؟ سؤال دیگری که ممکن است مطرح گردد آن است که آیا هنری که به وسیله یک ماشین ساخته شده ارزشمند است؟ از سوی دیگر، چگونه می توان خلاقیت هوش مصنوعی را ارزیابی کرد؟ پرداخته شده است، اضافه نمود: این کتاب در 9 فصل گردآوری و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب هوش مصنوعی فنی و هنری است، اضافه نمود: در این کتاب موضوعاتی درباره اینکه چطور می گردد، ماشینی طراحی کرد که اثار هنری ایجاد کند، مطرح شده است.

وی درباره دلیل انتخاب موضوع هوش مصنوعی برای تألیف کتاب گفت: هنرهای سنتی مثل عکاسی و نقاشی همچون هوش مصنوعی گسترده نیستند، اما هوش مصنوعی پهنای باند بیشتری برای پرداختن و بعلاوه درگیر کردن اذهان دارد، به همین جهت است که این کتاب را درباره هوش مصنوعی نوشته ام.

وی در ارتباط با نقش طراحی جلد در معرفی یک کتاب تازه و فروش بیشتر آن اضافه نمود: سال ها پیش به خاطر نبود بستر لازم برای معرفی کتاب، خواننده از روی جلد کتاب تصمیم به خرید آن می گرفت، اما امروزه شرایط تغییر یافته و معرفی کتاب تاثیر بیشتری در فروش و معرفی یک کتاب دارد.

نایب رئیس گروه تخصصی چندرسانه ای فرهنگستان هنر با اشاره به اینکه گاها حتی در طراحی جلد کتاب هوش مصنوعی پا را فراتر گذاشته و در طراحی جلد نیز یاری می نماید، گفت: من نیز در نگارش کتاب تازهم با وارد کردن یک سری داده های اولیه در پی پیدا کردن مرتبط ترین طرح روی جلد بودم که یک چیزی بینابین هوش مصنوعی و هنر باشد.

سخاوت در ارتباط با تاثیر برگزاری نمایشگاه کتاب در معرفی آثار نیز گفت: قاعدتا نمایشگاه ها تاثیر بسزایی در معرفی کتاب ها دارند، پس انتظار داریم برگزاری این نمایشگاه ها حتی در بعد شهرستانی ادامه دار باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فضای مجازی موجب بیشتر دیده شدن کتاب های تالیفی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مجازی موجب بیشتر دیده شدن کتاب های تالیفی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید