واکنش هادی ساعی به افت تکواندو ایران؛ اگر از تمام داشته ها استفاده کنیم می توانیم جبران کنیم

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس فدراسیون تکواندو گفت: سطح مسابقات جام ریاست اتحادیه جهانی بالا بود.

واکنش هادی ساعی به افت تکواندو ایران؛ اگر از تمام داشته ها استفاده کنیم می توانیم جبران کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی بهترین عینک آفتابی-سیدمجید مهردانا، عصر امروز دوشنبه هادی ساعی در نشست خبری امروز فدراسیون تکواندو در پی میزبانی ایران در مسابقات جام ریاست اتحادیه دنیای شرکت کرد.

در این نشست که از ساعت 17 در فدراسیون تکواندو شروع شد، ساعی گفت: چهار رویداد مهم داشتیم. اولین آن مسابقات جام باشگاه های آسیا بود که یازدهمین دوره را در مردان و در بخش بانوان نخستین بار این رقابت ها برگزار گردید. تیم های خوبی شرکت کردند و تیم های قابل توجهی حضور داشتند. در سال های گذشته تعداد تیم ها کمتر بود.

وی اضافه کرد: بعد از آن مسابقات جام فجر را داشتیم که کشورها با نفرات اصلی و قهرمانان المپیک حضور داشتند. سپس مسابقات جام ریاست اتحادیه دنیای را برگزار کردیم که به گفته ناظر فدراسیون دنیای و رئیس اتحادیه آسیا مسابقات در سطح بالایی بود. 10 تیم حضور داشتند که نسبت به گذشته دو برابر بود. قهرمانان المپیک و دنیا حضور داشتند چرا که 20 امتیاز این مسابقات با تورنمنت های دیگر فرق دارد. در ادامه مسابقات پاراتکواندو را هم داشتیم.

رئیس فدراسیون تکواندو ایران درباره علت افت تکواندو ایران توضیح داد: چند سال آخر از نظر کسب مدال در روزهای خوبمان نبودیم. برای این موضوع برنامه داریم. اگر از تمام داشته ها استفاده کنیم می توانیم این کمبودها را جبران کنیم. روی بچه های جوان می توانیم حساب کنیم. درست است جوان ها کم تجربه هستند ولی مطمئن هستم با برنامه ریزی خوب می توانیم چند سال که نتوانستیم خوب مدال کسب کنیم را جبران کنیم. من به این بچه ها امیدوار شدیم. به حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش هم احتیاج داریم تا ورزشکاران را به مسابقات مختلف اعزام کنیم. سجاد مردانی به خاطر چهار امتیاز کمتر نتوانستیم سهمیه المپیک توکیو را بگیرد. او اگر به یک تورنمنت عادی هم می رفت و یک مدال برنز می گرفت، می توانست راهی المپیک گردد.

ساعی یادآور شد: دو سال و نیم را از دست داده ایم و کار فشرده و سختی است. در شش ماه اول سال 10 رویداد مهم داریم. برخی از مسابقات مثل دنیای و دانشجویان پشت سر هم برگزار می گردد. هر دو رویداد مهم است و امتیاز سهمیه المپیک را دارد. امروز جلسه کمیته فنی برگزار گردید و تصمیماتش اطلاع رسانی می گردد. اولین کار کمیته فنی، انتخاب کادر فنی است. یکسری از دوستان کاندیدا هستند و باید از برنامه هایشان دفاع نمایند. باید دید کمیته فنی به کدام عزیزان رای می دهند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر کادر فنی تیم ملی بانوان و ادامه کار مهرو کمرانی گفت: نظر کمیته فنی است ولی کمرانی هم جزو گزینه ها است. باید برای سال آینده چند گزینه داشته باشیم. مسابقاتی که در پیش داریم سخت و نزدیک به هم است. باید از چند کادر استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو اظهار داشت: بیشتر بچه های ما در تیم دانشجویان هستند. ممکن است چند تیم مختلف برای رویدادهای مختلف با چند کادر داشته باشیم. حداقل دو کادر فنی برای تیم ها خواهیم داشت.

ساعی درباره مصوبات کمیته فنی گفت: کمیته فنی سخنگو دارد و قرار شد ایشان گزارش بدهد اما دو مصوبه مهم داشتیم. یکسری از دوستان گزینه سرمربیگری شدند و قرار شد برنامه بدهند و از برنامه ها دفاع نمایند. اجازه بدهید اسامی را بعدا اعلام می کنیم. مصوبه دیگر تشکیل تیم امید است. از قبل گفته بودیم یکی از بخش هایی که در گذشته ضعف داشتیم، نبود تیم امید بود. بچه ها بعد از رده سنی جوانان رها می شدند و تیم های لیگ از قهرمانان در رده نوجوانان و جوانان استفاده نمی کردند چون می خواستند قهرمان شوند. اما این تیم امید را تشکیل می دهیم و برای کادر فنی هم کمیته فنی تصمیم می گیرد. تیم امید پشتوانه تیم بزرگسالان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش هادی ساعی به افت تکواندو ایران؛ اگر از تمام داشته ها استفاده کنیم می توانیم جبران کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هادی ساعی به افت تکواندو ایران؛ اگر از تمام داشته ها استفاده کنیم می توانیم جبران کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید