وزیر دفاع ترکیه: تصمیم نهایی درباره مسئولیت فرودگاه کابل هنوز اتخاذ نشده است

به گزارش بهترین عینک آفتابی، وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا درباره پذیرفتن مسئولیت امنیتی فرودگاه کابل هنوز ادامه دارد، گفت به محض اتخاذ تصمیمی به وسیله رئیس جمهور ترکیه، آن را اجرایی خواهند کرد.

وزیر دفاع ترکیه: تصمیم نهایی درباره مسئولیت فرودگاه کابل هنوز اتخاذ نشده است

به گزارش گروه بین الملل بهترین عینک آفتابی، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (آدینه) گفت تصمیم نهایی درباره مسئولیت فرودگاه بین المللی کابل هنوز اتخاذ نشده است.

آکار که به قرقیزستان سفر نموده، گفت مذاکرات با آمریکا و افغانستان برای تأمین امنیت فرودگاه کابل، بعد از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، ادامه دارد و در جلسه ای با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است این طرح آنالیز گردد.

به نوشته وبگاه روزنامه صاباح، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نشست با هیأت فنی آمریکایی درخصوص مسئولیت امنیتی فرودگاه کابل شرح داد: این مسئله از اهمیت بسیار بالایی درخصوص آینده برادرانمان در افغانستان و تأمین نیازهایشان برخوردار است.

وزیر دفاع ترکیه با ادعای اینکه فرودگاه بین المللی کابل به مدت 6 سال به وسیله آنکارا اداره شده، اضافه نمود: در صورت [امنیت نداشتن این فرودگاه]، افغانستان به یک کشور منزوی تبدیل شده و مسائل جدی را در روابط بین الملل تجربه خواهد نمود. تماس های ما ادامه دارد و فعلا هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

بر اساس این گزارش، آکارا بعلاوه گفت: ما درباره نتایج این تحولات و گفت وگوها [با طرف آمریکایی] در جلسه ای با حضور رئیس جمهور [اردوغان] صحبت خواهیم کرد. بعد از تایید رئیس جمهور، ما نقشه های خود را اجرایی می کنیم.

چند روز پیش رئیس جمهور ترکیه همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان و به رغم مخالفت طالبان گفت: آنکارا تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب شرایط موجود خواهد بود.

با این حال، معاون سخنگوی رییس جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه گفت تامین امنیت خاک افغانستان مسئولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

هفته قبل هم یک مقام وزارت دفاع آمریکا اطلاع داد که هیأتی از این کشور برای گفت وگو با ترکیه درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل، به آنکارا سفر می نماید. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر دفاع ترکیه: تصمیم نهایی درباره مسئولیت فرودگاه کابل هنوز اتخاذ نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: تصمیم نهایی درباره مسئولیت فرودگاه کابل هنوز اتخاذ نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید