پورصمیمی با خوشدلان به صحنه می آید

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مهر/ پریزاد سیف میخواهد نمایش خوشدلان را بعد از خاتمه شرایط کرونایی تئاتر با حضور سعید پورصمیمی روی صحنه ببرد؛ اثری با فضای طنز که به وسیله پورصمیمی در حال نگارش است.

پورصمیمی با خوشدلان به صحنه می آید

پریزاد سیف بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش آواز قو را با حضور سعید پورصمیمی به صحنه برد، درباره فراوری و اجرای اثری تازه با حضور این بازیگر مطرح تئاتر ایران گفت: نمایش خوشدلان به وسیله آقای سعید پورصمیمی در دست نگارش است و هنوز به خاتمه نرسیده و به طور کامل نوشته نشده است. خوشدلان اثری کمدی است که اولویت ما برای فراوری و اجرا است.

وی تأکید کرد: معتقدم با توجه به زمانه ما و شرایطی که به علت کرونا بر جامعه حاکم شده، برای کم کردن بار سختی ها و مسائل از دوش مردم اجرای آثار کمدی و طنز بر صحنه تئاتر می تواند تأثیرگذار باشد.

سیف درباره مکان مورد نظر برای اجرای نمایش خوشدلان اظهار کرد: باید متن کامل گردد تا تصمیم بگیریم کدام سالن برای اجرا مناسب است ضمن اینکه شرایط هم در انتخاب سالن تأثیرگذار خواهد بود و اینگونه نیست که حتماً در سالنی که مدنظر داریم بتوانیم نمایش را اجرا کنیم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره دیگر متون مدنظر برای اجرا، گفت: آقای پورصمیمی نمایشنامه هوای بی دود را به وسیله انتشارات گویا منتشر نموده است. متن موضوعی انتقادی به از بین رفتن کشاورزی و دامداری سنتی در دنیا و استفاده بی رویه از منابع طبیعی و آلودگی هوا و زیست محیطی دارد که در سایه سیاست های غلط و آگاهانه رؤسای حکومت های مختلف در دنیا اتفاق افتاده است.

وی شرح داد: هوای بی دود در 2 شهر که می تواند هر شهر یا کشوری در دنیا باشد رخ می دهد؛ یک شهر مهد کشاورزی و شهر دیگر مهد صنعت. این 2 شهر که در تقابل با هم قرار دارند تصمیم می گیرند با هم دوست شده و با هم پیش بروند اما این امر باعث بروز اتفاقاتی عجیب می گردد.

سیف نحوه پرداختن به موضوع هوای بی دود و نحوه پیش رفتن قصه را از ویژگی این نمایشنامه سعید پورصمیمی ذکر کرد.

این کارگردان تئاتر در خاتمه سخنان خود درباره برنامه ریزی برای اجرای هوای بی دود تأکید کرد: این نمایشنامه هم در برنامه ریزی اجرایی ما مدنظر واقع شده است ولی اولویت اول برای اجرا نمایش خوشدلان است.

منبع: همگردی

به "پورصمیمی با خوشدلان به صحنه می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورصمیمی با خوشدلان به صحنه می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید