5 ترفند آشپزی برای سالم تر کردن غذاها

به گزارش بهترین عینک آفتابی، حتماً شما هم مانند بسیاری از مادرها و مادربزرگ ها به فوت کوزه گری که همان ترفند آشپزی در آشپزخانه است باور دارید. این نکات آشپزی در هر دوره مدرن و به روز می شوند و اگر می خواهید از دیگران عقب نمانید و حرفی برای گفتن داشته باشید این چند ترفند آشپزی را از یاد نبرید و استفاده کنید.

5 ترفند آشپزی برای سالم تر کردن غذاها

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از هفت گنج ، اگر در خانه آشپزی می کنید، احتمالاً غذایی درست می کنید که به طور قابل توجهی از غذای رستوران سالم تر باشد.

1. کل شام خود را در یک ظرف تهیه کنید

چند روش وجود دارد که می توانید وعده غذایی یک هفته خود را با هم بپزید. سرخ کردن و سرخ کردن سریع در روغن کم دو مورد از محبوب ترین ها هستند اما اگر مراقب نباشید، این روش پخت باعث می شود روغن بیش از حد لازم به ظرف اضافه کنید. یک روش آسان برای کنترل میزان روغن استفاده شده این است که کل شام خود را در یک ظرف نچسب در فر کباب کنید. به علاوه، با استفاده از این روش می توانید تمام پخت و پزهای خود را یک باره انجام دهید و بعداً مجبور به حداقل تمیز کردن ظروف باشید. این یک روش برد-برد است.

2. به یک ظرف رب آب اضافه کنید

اگرچه تهیه سس، رب یا مایه ماکارونی برای خود در خانه بسیار سرگرم کننده است اما خریدن آماده آن در شیشه برای وعده های غذایی هفتگی بسیار آسان تر است و بسیاری از آنها بسیار کم کالری هستند و پر از مواد عالی و کامل هستند اما گاهی اوقات وقتی آن ظرف سس را در قابلمه خود ریخته اید، همه آن ریخته نمی شود. یک راه آسان برای بدست آوردن بقیه مواد، اضافه کردن یک مقدار آب، بستن درب و تکان دادن آن است سپس آن را دوباره در قابلمه بریزید. فقط کمی مایع به آن اضافه می شود اما ما قول می دهیم حتی متوجه آن نخواهید شد.

3. اسفناج خود را تفت دهید

اسفناج به داشتن مواد مغذی حساس به گرما مشهور است به این معنی که هنگام پخت آن بسیاری از فواید سلامتی خود را از دست می دهد. جوشیدن بیشترین تأثیر را روی مواد مغذی اسفناج می گذارد. اگر می خواهید از بیشتر مواد مغذی موجود در اسفناج خود استفاده کنید، آنها را سریع تفت دهید و تا گرم است از آن لذت ببرید.

4. ساندویچ صورت باز درست کنید

ما می دانیم که نان ساندویچ احتمالاً مهمترین جنبه غذا است زیرا تمام مواد پر کننده را با هم نگه می دارد اما از آنجا که یک برش پایین می تواند همه چیز را به اندازه کافی نگه دارد، چرا با گذاشتن نیمه بالایی زحمت بیشتری می کشیم و خود را بیش از پیش با نان سیر می کنیم در صورتی که می توان یک ساندویچ دیگر هم به همین ترتیب خورد؟ می توانید چند کالری کاهش دهید و به راحتی یک تکه نان را تست کنید و روی آن را با تمام مواد ساندویچی مورد علاقه خود پر کنید.

5. پختن سیب زمینی سرخ شده

آیا می دانید سیب زمینی یکی از بهترین مهارکننده های اشتها است؟ درست است! آنها منبع عالی سیری در رژیم غذایی شما هستند. نیازی به ذکر نیست که عناصر غذایی بی شماری که می تواند به شما بدهد چه قدر زیادند. با این حال، اگر سیب زمینی سرخ کرده ای که تهیه می کنید روغن از آن چکه می کند (و احتمالاً مقدار زیادی چربی اشباع شده دارد)، به طور کلی برای بدن شما مناسب نیستند اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از سیب زمینی سرخ کرده لذت ببرید! در عوض، سیب زمینی سرخ شده را برش داده و با کمی روغن، نمک و فلفل در فر طبخ کنید. یک میان وعده یا کنار غذای ترد خواهید داشت که بدون داشتن روغن اضافی و کالری، با آن احساس سیری می کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "5 ترفند آشپزی برای سالم تر کردن غذاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند آشپزی برای سالم تر کردن غذاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید