بهداشت دهان و دندان

راز زیبایی مسافران استراباکو !

آب این چهار چشمه باعث شفافیت پوست به دلیل برخورداری از جیوه است و به نظر می رسد رسوبات قرمز رنگ و زیبای آن در صورت فرآوری، برای سفیدی و شفافیت و طراوت و شادابی پوست و درمان بیماری های دیگر مؤثر است.

19 اسفند 1402

اشعه ایکس راز فسیل 240 میلیون ساله را افشا کرد

بر اساس مطالعه ای که در 31 مه 2023 در مجله PLOS منتشر شد، اشعه ایکس یک فسیل خزنده دریایی که قبلاً شناسایی نشده بود را شناسایی کرد و این تکنیک می تواند بینش های منحصربه فردی را در آینده در خصوص زندگی باستانی ارائه دهد.

17 خرداد 1402

تصاویری از یک ماهی ترسناک که کاملا بی آزار است ، دندان نیش ها را بهتر بشناسیم

ماهی های دندان نیش که به غول ماهی هم معروفیت دارند، در اصل ماهی های بزرگی نیستند و برخلاف هیبت ترسناک شان هیچ خطری برای انسان ها ندارند.

15 اسفند 1401

عکس های توی پارتی ات دراومده! اما نه! این کار هوش مصنوعی است &amphellip

چند وقت پیش عکس هایی از یک مهمانی منتشر شد که در واقع هرگز برگزار نشده بود، این رویداد اجتماعی به وسیله هوش مصنوعی ایجاد شده بود.

29 دی 1401

ماجرای جالب اولین الحاق دو فضاپیمای سرنشین دار به وسیله سایوز، 4 و 5

سایوز- 4 و سایوز- 5 در تاریخ 16 ژانویه 1969 (26 دی ماه 1347) نخستین ترازیابی فضایی و اتصال کامل و پیروز بین دو فضاپیما را در مدار زمین ثبت کردند.

29 دی 1401

ارتباط خشکی دهان و مواد قندی با بوی بد دهان

بدیهی است که رعایت بهداشت دهان و دندان به کاهش بوی بد دهان، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و نیز کاهش خطر ابتلا به عفونت و بیماری های لثه کمک می کند.

9 شهریور 1401

10 خوراکی سرشار از کلسیم که لبنی نیستند!

درست است که تا صحبت از کلسیم می گردد، یاد شیر، پنیر و ماست می افتیم، اما منابع غیر لبنی زیادی هم برای تأمین کلسیم به خوبی کار می نمایند؛ از چیا سید و کنجد گرفته تا غذا های دریایی مانند ساردین.

1 شهریور 1401

ماده شیمیایی که ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

محققان تاکید کردند قرارگیری در معرض یک ماده شیمیایی پرکاربرد، ریسک ابتلا به سرطان را تا چندین برابر افزایش می دهد.

27 مرداد 1401

13 فایده بی نظیر مصرف روزانه تخم مرغ برای سلامتی بدن

فرقی ندارد تخم مرغ را به شکل نیمرو مصرف کنید یا به سراغ پخت آب پز و املت بروید، این ماده غذایی خوشمزه در هر صورت دارای فواید بسیاری است و می تواند به عنوان یک صبحانه مقوی رژیم غذایی شما را دگرگون کند.

18 خرداد 1401

پویش لبخند احسان طی دهه فجر سال جاری در آذربایجان غربی برپا می گردد

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام راحل در آذربایجان غربی گفت: پویش لبخند احسان همزمان با دهه فجر سال جاری با هدف یاری های دندانپزشکی به ساکنان منطقه ها محروم در استان برپا می گردد.

15 اسفند 1400

عمل جراحی تعویض مفصل ران و آمادگی های قبل و بعد از آن

در جراحی تعویض مفصل ران که به آن ارتوپلاستی مفصل ران (hip arthroplasty) هم گفته می شود، استخوان و غضروف آسیب دیده برداشته شده و جای آن را اجزای پروتزی خواهند گرفت. محدودیت سنی و یا وزنی برای جراحی تعویض مفصل ران وجود ندارد. در واقع توصیه به جراحی به درجه درد...

9 آذر 1400

پنج مرحله آسان برای ترک اعتیاد به شکر

شکر در بسیاری از محصولات مانند رب گوجه فرنگی یافت می گردد و ما اغلب متوجه آن نمی شویم.

18 آبان 1400

کشف یک شیرینی نو برای تقویت و سفیدی دندان ها

به نقل از العالم، گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن برای انجام آزمایش های بالینی نوعی شیرینی نو آماده کردند که مینای دندان را تقویت و آن را سفیدتر می نماید. این شیرینی با طعم نعناع است.

30 تیر 1400

20 باور نادرست درباره تغذیه و رژیم غذایی که اینترنت را پر نموده اند

پرسه زدن در شبکه های اجتماعی، مطالعه مجله های گوناگون یا وب گردی در اینترنت شما را در معرض حجم بی انتهایی از اطلاعات مختلف در خصوص تغذیه و سلامتی قرار می دهد، که البته بیشتر آن ها نادرست هستند.

29 تیر 1400

(عکس) استقلال تهران با پیراهن قرمز در یک بازی رسمی

استقلال در اردیبهشت ماه سال 1358 تازه موجودیت پیدا کرده بود، درست است که تاج ظاهرا منحل شده بود، اما استقلالی ها با همان هویت تیم تاج به میدان آمده بودند، با این حال آن ها وارثان بی تاج و تخت تاج بودند و هیچ کدام از امکانات فراوان باشگاه تاج در اختیار آن...

4 تیر 1400

روایت مظفری از ماجرای فیلم&zwnjنامه&zwnjای با عناصر فیلم&zwnjفارسی

بازیگر سریال ماندگار پهلوانان نمی میرند دلیل غیبت طولانی اش در دنیای تصویر را فقدان تفکر و اندیشه در سریال سازی و عدم توجه به اجرای درام مطرح نمود.

26 دی 1399

استفاده از نخ دندان بهتر است یا خلال دندان؟

سیمرغ/ استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز الزامی است تا با یاری آن پلاک و مواد غذایی باقی مانده در بین دندان ها حذف گردد. در فواصل بین دندانی و نواحی که مسواک توان ورود و تمیز کردن ندارد، نخ دندان به خوبی این کار را انجام می دهد.

15 آبان 1399

انهدام شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در کشور

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 5 نفر از اعضای باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی و شناسایی دفاتر آنان در 5 نقطه کشور خبر داد.

10 آبان 1399

گزارش فیلم های انتها هفته سیما ، پخش 37 فیلم سینمایی و انیمیشن

37 فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن در روزهای پایانی هفته از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

6 شهریور 1399

شروع ثبت نام مجدد آزمون دستیاری پزشکی از 6 اردیبهشت

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ارائه مهلت مجدد ثبت نام برای چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی اطلاع داد.

8 خرداد 1399
تعداد: (24)