ادبیات

لباس و گردنبند فیلم پروین به موزه سینما اهدا خواهد شد

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، لباس و گردنبند فیلم پروین به موزه سینما اهدا خواهد شد.

22 اسفند 1402

معرفی یک تمدن ناشناخته از ایران

کتاب باستان شناسی جنوب شرقی فلات ایران نوشته سیدمنصور سیدسجادی، باستان شناس پیشکسوت ایرانی منتشر شد.

14 بهمن 1402

آشنایی با فستیوال های کوبا ، مهمترین فستیوال های کوبا کدام است

یکی از مقاصد گردشگری محبوب در تمام فصول سال، کشور کوبا است. کشوری که فرهنگی غنی و مردمانی خونگرم دارد و در جهت ترویج این فرهنگ هر ساله انبوهی از فستیوال ها و رویدادها را برگزار می نماید. اگر قصد سفر به کشور کوبا، کشور اسپانیایی زبان را دارید بهتر است علاوه...

3 مهر 1402

چهاردهمین جلسه کارگاه شعر فیروزه در کرج برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرج، حوزه هنری استان البرز، امروز یکشنبه ساعت 16 کارگاه شعر فیروزه را برگزار می نماید.

19 شهریور 1402

بازدید معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرگزاری تخصصی کتاب

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران ، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت 17 مرداد ماه؛ روز خبرنگار از خبرنگاران بازدید کرد.

17 مرداد 1402

خبرنگاری که کتاب ها را می بوید و می جوید!

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا) - زهره مسکنی، نویسنده و روزنامه نگار: به عنوان کسی که حدود یک ربع قرن، علاقه مندانه روزنامه نگاری یا همان خبرنگاری را یکی از فعالیت های تفکیک ناپذیر زندگی ام دانسته و در حوزه های مختلف اخبار اجتماعی، شهری، فرهنگی...

17 مرداد 1402

منصوریان سرمربی فولاد خوزستان باقی ماند

فولاد خوزستان با سرمربیگری منصوریان در بیست و سومین دوره از رقابت های لیگ برتر حضور می یابد.

4 تیر 1402

جایزه کارنگی برای اولین بار به یک اثر ترجمه رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، داوران رمان نوجوان راس- کتاب راهنمای نبو- را که در ولز پساآخرالزمانی اتفاق می افتد، دل خراش و غنی شده با میراث ولزی توصیف کردند. این اثر که در اصل به زبان ولزی منتشر شده بود، از طریق خود راس به انگلیسی ترجمه شده است.

2 تیر 1402

شاعر کلمات اردیبهشتی

خبرنگاران (ایبنا)؛ فاطمه فتحعلی: نمی دانم چه زمانی از اختناق حاکم بر حنجره ام نجات یافتم و در دوراهی حیات و امید که در زبان عرب آن را رجا می نامیدند ساکن شدم؛ انگار کسی یا احساسی مانع لمس کردن زمان و مکان می شد. حال که می نگرم به اوضاع و احوال خویش در آن موقع،...

2 اردیبهشت 1402

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

از بین درس های مدرسه، درس ریاضی یکی از چالشی ترین و مهم ترین درس های دانش آموزان است. از همان سال اول ابتدایی تا کنکور همیشه در هر رشته ای همراه دانش آموز بوده و او را رها نمی کند. واقعیت درس ریاضی این است که نمی توان از آموزش آن فرار کرد و آن را نادیده گرفت....

16 اسفند 1401

ببینید ، پرواز بر فراز رشت ، خنده ات دسته کبوتران سفید که به یکباره پرواز می کنند!

میدان شهرداری، در مرکز شهر رشت، یکی از زیباترین جاهای دیدنی این شهر است. میدانی شلوغ و پر جنب و جوش که با پرواز دسته کبوترانش شما را سرزنده و کمی از روزمرگی دور می کند.

3 بهمن 1401

تفال به حافظ امروز سه شنبه 13 دی ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

22 دی 1401

غذاهای سنتی قونیه ، طعمی محلی در کنار آرامگاه مولانا

در سفر به ترکیه باید دانست که قونیه یکی از شهرهای فرهنگی ترکیه است که در بخش آناتولی مرکزی قراردارد. بودن آرامگاه مولانا، شاعر و عارف مشهور ایرانی در این شهر، باعث شده است که هنر دوستان زیادی به این شهر سفر کنند. مسلماً خوردن غذاهای سنتی قونیه در این شهر...

15 دی 1401

بازیگر معروف تونسی سریال سلمان فارسی درگذشت

هشام رستم بازیگر سرشناس تونسی که در سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری نیز نقش آفرینی نموده بود، دیروز درگذشت.

1 مرداد 1401

آینه قدی؛ مجموعه ای از برگزیدگان جایزه اُ. هنری

به گزارش خبرنگاران؛ تازه ترین اثر از برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در قالب کتابی به نام آینه قدی با ترجمه ای از زهرا سلیمی و از سوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار کتاب شد.

11 خرداد 1401

مقاصد گردشگری فوق العاده در آمریکای جنوبی کدامند؟ (قسمت دوم)

آمریکای جنوبی دارای منطقه ها بکر و زیبایی است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با برخی از این نواحی آشنا شویم.

10 اردیبهشت 1401

روایت دلبستگی ها و وابستگی ها را در کتاب با چشمانی باز بخوانید

با چشمانی باز جدیدترین اثری که انتشارات آستان قدس رضوی با محتوایی مرتبط با به چالش کشاندن رابطه های موازی و درون مایه رضوی منتشر کرد.

24 دی 1400

کدام کشور ها بیشترین برندگان نوبل را دارند؟

جایزه نوبل معتبرترین جایزه در حوزه های علمی است که سالانه به دانشمندان اهدا می شود. برخی از کشور ها سهم زیادی در دریافت این جوایز داشته اند و برخی دیگر پیروز به دریافت تعداد محدودی شده اند.

27 آبان 1400

رمان کلید های قیروان فیلم سینمایی می گردد

رمان کلیدهای قیروان و مجموعه داستان جوان قیروانی به فیلم سینمایی تبدیل می گردد.

22 شهریور 1400

زندگی در روستای آلزایمری ها

روزنامه خراسان - فاطمه قاسمی: آلزایمر یک بیماری پیش رونده زوال حافظه و کارکرد های مهم ذهنی دیگر است که منجر به از دست دادن مهارت های فکری و اجتماعی، برقراری ارتباط، گفتار، داوری و بسیاری از جنبه های عملکرد روزانه مغز می شود. گاهی این بیماری به حدی شدید...

15 شهریور 1400
تعداد: (37)